Äripäev sulgeb reklaamiosakonna ukse ning avab turunduslahenduste osakonna17. märts 2023

Prindi hääbumisega on läbi saamas pikk ja oluline reklaamimüügi ajajärk. Meil on järjest vähem printi ja me ei taha müüa lihtsalt reklaampindu – meil on klientidele hoopis lahendused! Terviklikud mitmeid kanaleid kombineerivad turunduslahendused ja strateegiad, soodsamad lahendused väiksematele klientidele, aitame kliendil teha turundust. Seetõttu tekkis vajadus kaotada ära ajale jalgu jäänud nimetus ja asendada see praegustele väärtusele ja eesmärkidele vastava nimetusega.

Uut turunduslahenduste osakonda asub juhtima Jana Tõkman, kes viimased 2 aastat on eest vedanud digiturunduse teenuste arendamist reklaamiosakonnas, mille maht oli kasvanud nii suureks, et ei olnud enam mõistlik agentuuri eraldi hoida, vaid pakkudagi kõikidele klientidele parimat turundusteenust. Seetõttu ei ole meil edaspidi enam eraldi ka Äripäeva agentuuri, vaid ongi ühtne turunduslahenduste osakond. Vaatamata sellele, et digiteenuste osakaal on kasvanud, on turunduslahenduste osakonna roll pakkuda kliendile terviklahendusi kõikide kanalite üleselt ja oma kogemuste najal aidata oskuslikult kombineerida kõiki võimalusi, nii digilahendusi, kuid endiselt ka raadiot, printi, konverentse jne. 

Ka meie osakonna töötajad läbivad värskenduse – nii ametinimetuse kui ka rolli olemuse osas – oleme võtnud selge fookuse, et muutuda reklaamimüüjatest turunduslahenduste konsultantideks. Asume tööle ka kogu tiimi mõtteviisi muudatustega, et meie nimemuutus ei oleks pelgalt formaalsus. 

Priidu kommentaar:

Äripäeva, nagu ka muude meediamajade, fookuses on üle 30 aasta olnud suuresti printreklaam. Sinna on läinud kõige suuremad ressursid ja tähelepanu. See aeg on vähemalt meie jaoks lõplikult möödas. Klient ei vaja meediapinda või reklaami. Klient vajab oma kaubale ostjat ja murele lahendust ning meie töö on seda pakkuda. Erinevad kliendisuhted- ja vajadused ning uued tööriistad turunduses arenevad meeletu kiirusega. Soovime selle “rongi” peal olla veduris, mitte viimases vagunis. Seega on muudatused vajaliku. 
Meie osakonna struktuur ja ülesanded liiga palju ei muutu, küll aga töövõtted ja klientidele lahenduste pakkumise meetodid. 
Uuendusi ja uudiseid meie tegemistest kuulete ja näete veel 🙂

Jana kommentaar:

Ma ise olen alati tundnud, et olen müügis väga halb. Ma lihtsalt ei oska klientidele midagi „pähe määrida“ ja agentuuri käivitamine läks meil nii hästi seetõttu, et julgesime pakkuda lahendusi, millesse ise siiralt uskusime, et need on kliendi jaoks parimad ja kus kliendid nägid üsna kiirelt häid tulemusi. Ma ei osalenud kunagi „müügikohtumistel“, vaid pakkusin alati klientidele lahendusi, nii kadus minu jaoks see müügipinge ära ja ma ei pidanud enam müümist kartma, samal ajal tekkis klientidel meie vastu ka järjest suurem usaldus. Pakkusime selgeid mõõdikuid, raporteid ja aruandlust, mõtlesime kliendiga kaasa, lõime pikemaid plaane jne. See toimis väga hästi ja proovikampaaniaid katsetanud kliendid pikendasid koostöid, jätkasime veelgi terviklikumate ja läbimõeldumate plaanidega, tänu millele said kliendid veelgi paremaid tulemusi.

​​​​​​​Oma suurimaks tugevuseks uues rollis näengi tootearendusse panustamist, et luua sellised teenused, mida saame uhkusega pakkuda, kus kliendid näevad tulemusi ja mille najalt saame luua pika koostöö. Olen viimase kahe aasta jooksul kohtunud sadade ja sadade klientidega, kuulnud nende eesmärke, vajadusi, seniseid puudujääke turul jne. Seetõttu usun, et muudatuste tegemine on väga vajalik. Töötame iga päev selle nimel, et harida ka klienti tegema nutikamat valikut harjumuspärase raja tallamise asemel ja samal ajal veenduda, et meie pakutavad lahendused tõesti toimiksid, oleksid kliendi jaoks õiglaselt hinnastatud ja et klient saaks päriselt lubatud väärtuse kätte.