Tellimiskeskuse uus juht Stella-Kaisa Kanemägi, teabevara müügiosakonda asus juhtima Aleksandra Kogermann21. juuni 2022

Uurisime nende mõlema käest, kas otsus uus ametikoht vastu võtta tuli lihtsalt, millised kõhklused ja kahtlused sellega kaasnesid, milline nägi välja nende esimene tööpäev uues rollis ning kas uued juhid toovad kaasa ka suured uuendused.

Kas otsus uus ametikoht vastu võtta tuli lihtsalt? Millised kõhklused ja kahtlused sellega kaasnesid?

Stella-Kaisa: Vahetult enne uue ametikoha vastu võtmist olin endas jõudnud otsusele, et soovin müügivaldkonnast mõneks ajaks pausi teha ja midagi uut proovida. Seega otsus tuli pigem lihtsalt. Mingid kõhklused ja kahtlused kindlasti tekkisid, tellimiskeskuse positsioon tundus aga niivõrd põnev uus väljakutse, et otsustasin end proovile panna. Suureks plussiks kaalukausil osutus ka see, et teadsin kuivõrd toredad tiimiliikmed mind ees ootavad.

Aleksandra: Esimene positiivne reaktsioon väljakutse vastu võtta tuli väga kiiresti. Olin elevil ning samas üsna kahtleval seisukohal, et kas ja kuidas see kõik ikka päriselt toimiks. Nagu ikka satuvad sellised pakkumised kõige kiiremale perioodile ka kogu ülejäänud elu mõistes, mis andis samas hea aimduse kui suur väljakutse mind ikkagi ees ootab. Järele mõeldes sain aru, et elevus on ikkagi ainult positiivne ning suuri hirme või kõhklusi ees ei olnud.

Milline nägi välja esimene tööpäev uues rollis?

Stella-Kaisa: Esimene tööpäev oli kindlasti täis palju ärevust ja põnevust. Suutsin arvuti nii segadusse ajada, et see lõpetas minuga igasuguse koostöö, seega tegelesin tehniliste väljakutsetega. Suurema osa päevast  püüdsin luua endale süsteeme, mille järgi oma tööülesandeid täitma hakata. Väga suureks toeks oli mu tiim, kes andis mulle aega tutvumiseks ja küsimuste küsimiseks.

Aleksandra: Esimene päev täiesti üksi toimetades läks kuidagi väga loomulikult. Tegelikult ei ole mul olnud veel ühtegi päeva, kus küsimused või tegevused oleks üle täiesti pea kasvanud ning kõik on algusest peale kulgenud väga planeeritult. Sisseelamis- ja väljaõppeperiood oli hirmutavalt lühike, kuid siiski tundsin end tänu Stella-Kaisa pidevale kohalolule alati väga kindlalt.

Mis on seni olnud kõige raskem ja väljakutset pakkuvam?

Stella-Kaisa: Kõige suurem väljakutse on jätte meelde üüratult palju informatsiooni ja kohustusi, mis edaspidi minu tööpäevi hakkavad sisustama.

Aleksandra: Kõige suurem väljakutse oli ehk väljaõppe nädal, kus pidevalt oli tunne, et kuidas me küll kõik läbi jõuame teha. Juba uuel kohal toimetades oli esimestel nädalatel põhiline väljakutse kasvõi enam-vähem tööaja piiridesse mahtuda. :) Protsessid ei olnud veel käe sees ning tegin kõike vähemalt poole aeglasemalt kui praegu.

Kas tunned, et sooviksid enda uues osakonnas midagi täiesti teisiti teha? Millised uuendused ja eesmärgid plaanis?

Stella-Kaisa: Aljona on loonud väga hea süsteemi mille pealt edasi liikuda, seega kindlasti ei hakka ma koheselt suuri muudatusi  ellu viima, vaid järgin etteantud eesmärki ning kavatsen luua oma tiimile hea töökeskkonna.

Aleksandra: Uus osakond on mulle juba tuttav ja armas tiim. Jätkan vaikselt kõigi jooksvate projektide arendamist, kuid minu põhieesmärk on alati, et teabevara kasvaks üheskoos meie tiimi rõõmu ja särasilmsusega.

Milline on Sinu arvates hea juht?

Stella-Kaisa: Hea juht oskab luua meeldiva töökeskkonna, peab oluliseks töötaja heaolu ja toetab tema arengut. Lisaks on ta tulemustele orienteeritud ning oskab kaasata oma meeskonda neid ühiselt saavutama.

Aleksandra: Hea juht ei peagi niivõrd palju juhtima, kuivõrd suunama. Soovin olla oma tiimile väärtuslik eduloo kaaslane, kes kõrvalt toetab ja abistab. Kõige olulisem on inimese oskus iseennast juhtida ja motiveerida – hea juht kingib tiimile usalduse ja vastutuse jäädes ise selle juures kindlaks tugisambaks.